15 Mai Modus operandi neocaciquil no denominado “Consello de Parroquias da Ribeira Sacra”
Interior Galego Vivo denuncia un modus operandi neocaciquil no denominado “Consello de Parroquias da Ribeira Sacra”
* IGV entende que debe ser un verdadeiro foro de participación cidadá e ter un funcionamento transparente e democrático para englobar a toda a sociedade civil da Ribeira Sacra.
* A entidade dirixe unha carta ao Presidente do Consorcio propoñendo un reinicio da súa composición, implicando a todas as comunidades parroquiais do ámbito BIC e a súa sociedade civil (asociacións viviñais e culturais, sindicatos, agrupacións de empresarios e comerciantes…).
15-maio-2021
Algunhas asociacións dos Concellos do ámbito do BIC Ribeira Sacra –sen coñecermos cal é o criterio para que unhas directivas de asociacións estean enteradas e outras non- recibiron unha carta de convocatoria ao Consello de Parroquias da Ribeira Sacra, indicando que foi constituído en decembro de 2019 en San Pedro de Rocas. A carta está asinada polo Presidente do Consorcio, quen tamén se identifica como representante da parroquia de San Martiño de Arroxo, en Sober.
Resulta sospeitoso e responde ao modus operandi habitual do neocaciquismo que se avise só a unhas parroquias e descoñécese a que criterio responde esta elección así como a dos seus representantes.
Este Consello de Parroquias non ten unha regulamentación publicada no DOG, pois o único organismo creado de xeito oficial para a participación cidadá no relativo á candidatura da Ribeira Sacra é a Comisión Interdepartamental da Ribeira Sacra que, tampouco, de momento, fomentou a participación regular do tecido asociativo como se pediu desde as alegacións que apresentaron entidades agrupadas en IGV.
Resulta desalentador comprobar unha e outra vez o mesmo: críase o foro do foro do chiringuito para estaren sempre os mesmos protagonistas e siglas, que se erguen como voz única da poboación da Ribeira Sacra, mais que realmente a exclúen. O termo neocaciquismo non é, daquela, gratuíto.
Descoñecendo cal é o funcionamento, composición e sistema de elección de representantes das parroquias dos Concellos da Ribeira Sacra, así como as funcións deste organismo, dende Interior Galego Vivo, reclamamos que o Consello de Parroquias:
1 – Desenvolva unha regulamentación transparente de funcionamento democrático e participativo para o conxunto da sociedade civil.
2 – Reiniciar a súa composición mediante un proceso de participación publicitado e no que todas as asociacións veciñais ou de ámbito parroquial legalmente constituídas poidan participar e escoller representantes en dito Consello, permitindo incorporacións posteriores.
3. – A participación cidadá é esencial para o recoñecemento da Ribeira Sacra como Patrimonio Mundial pola UNESCO, polo que os organismos de participación deben estar regulados e dende a candidatura débese fomentar a participación real e implicación das comunidades locais, con convocatorias amplas, en lugar de montar foros só para os “elexidos” coa vontade de manter un nivel baixo de participación e debate. A este respecto, debe propiciarse a participación na Comisión Interdepartamental da Ribeira Sacra.
Dende Interior Galego Vivo consideramos imprescindíbel que a participación no proceso de candidatura da Ribeira Sacra a Patrimonio da Humanidade se reconduza cara a participación real da cidadanía, algo que, precisamente, é un valor para a consecución desta distinción, que nace xa con innúmeras mostras da súa verticalidade e que para nada é unha proposta xurdida ou socializada entre as mulleres e os homes que habitan e (a pesar de todo) resisten esta xeografía, talvez por termos elites instaladas desde hai demasiado tempo nas institucións e que semellan desconfiar do pobo que din representar furtándolle a súa voz.
No interior galego, 15 de maio de 2021.
Pingback:Resumo do pleno ordinario do 3 de xuño de 2021 [audio] – Por Chantada
Posted at 22:24h, 02 Xullo[…] en carro cando falamos de descarbonización. Cousas de difícil entendemento como que se convoque un consello de parroquias e se avise só aos da parroquia dun, na ronsel do pior […]